Като си създавате герой трябва да обърнете внимание какъв клас ще му изберете.
Класовете са делят на две категории, с много подкатегории. Статсовете на героя ви зависи от първичната ви сила. Звучи сложно, но всъщност не е.
Избирате си един клас, когато започнете игра. С вдигане на ниво в Магическата Академия ще имате право да изберете и втора сила, която обаче, ще владеете по-бегло. На последно ниво, когато станете Майстори, ще имате право да изберете дори трета сила, която отново ще е по-слаба от първичната ви. Ако решите да си направите хибрид - така нареченият Боен Маг, ще трябва да изберете дали желаете да е по-силен в сферата на магията или в сферата на бойното умение.
Двете главни категории са :
Магия и
Бойно умение. По-доло ще обясня за техните подкласове :
Магия :
Пиро - Магьосниците надарени с Огненият дъх на Млаах(един от легендарните дракони) могат да манипулират разрушителната сила на пламъците. Някои от най-великите Огнени Магове са успявали да разтопят цели градове само с жест с ръка и да накарат и най-могъщите дракони да тръпнат като безащитни котета.
Уми - Последователи на В`хира, морската дева-богиня, чиито вени са всички реки, чиято кръв е водата на Шелтър. Уми маговете могат да управляват водните маси с волята си. Носят се легенди, че най-силните от тях могат да накарат океана да се раздвижи, както никой не го е виждал преди, когато обединят силите си.
Казе - Чедата на Орлите - това са така наречените Въздушни Магове или Казе Магове. Вятърът е универсална сила, тя може да бъде както разруштелна под формата на ураган, така и услужлива - вятър в платната на бързащ кораб, студен, освежаващ полъх в горещия ден. Част от Казе Маговете могат да манипулират тялото и въздуха по такъв начин, че добиват способността да летят и да покорят небосвода.
Дух - Най-подценяваната сила и то без особена причина. С помощта на Дух могат да бъдат изцерени на пръв поглед фатални рани, може да се погледне в бъдещето, може да се използва телекинеза, да се говори с животните чрез зоокинеза. Но също така Дух Маговете могат да си играят с ума и душата на всички същества и да ги принуждават да им служат, могат да нанесат жестоки умствени вреди и причинят мозъчни увреждания. Но това го умеят само най-великите и опитни сред тях.
Некромант - Некромантите почитат Косача, богът на безсмъртието. За тях терминът "безсмъртие" добива коренно различни значения, логиката на които за някои е наистина налудничева, но за други - единствена. Силата им се дели на Проклятия, Кръвна магия и Събуждане. Мразени от много хора и вселяващи страх в още повече, некромантите просто търсят тяхната "истина" за живота отвъд смъртта, за пречистеното състояние на духа, без значение от черупката, наречена тяло. Мистериите, които ги обгръщат могат да бъдат изцяло разкрити единствено от тези, които са решили да се обучават и да се отдадат на този клас. Трите ранга са : Аколит, Посветен, Некромант.
Друид - Децата на природата и всичките й елементи. Зеленината и растителността са техни покровители и защитници, а животните им позволяват да приемат техните форми и да ги използват за офанзива, летене, плуване и много др. В днешно време много малко от друидите са живи, повечето от тях бродят из горите, събират растения и билки за техните отвари и помагат на майката природа с каквото могат. Друидите са в пълна хармония с околния свят. Много от тях живеят хилядолетия защото знаят тайната на вечния живот, а други по-неопитни са оставали завинаги трансформирани в животни, неспособни да се върнат в първичната си човешка форма. Ранговете им са Каста, Отшелник, Друид.
Бойно умениеМечемайсторство - Мечемайсторите, обучени в академията, не са обикновени войници и всеки знае това. И все пак има хора, които подценяват уменията им, твърдят, че с магия може да се постигне всичко. Но не е така. Най-великите Магове винаги са имали до себе си верни мечемайстори и обратното също важи. Воините са баланса, от който Маговете са нуждаят. Най-великите и всеизвестни мечемайстори са можели да разсекат петдесет падащи листа, още преди да са се докоснали до земята. Късмет на Мага, който се мъчи да си спомни думите за заклинанието.
Рейнджъри - Това не са Power Rangers, повярвайте ми и не пренебрегвайте този клас.
Рейнджърите често притежават частица Дух и го използват за да говорят с животните. Те са мъжете и жените на природата и дават всичко от себе си поддържат баланса в нея. Уменията им с леки хладни и стрелкови оръжия са ненадминати. Легендите говорят, че наистина добрите рейнджъри са способни да изстрелят десет стрели и да оцелят невидима за неопитното око мишена, преди човек да е мигнал.
Маршъл Майстори - Тези хора нямат нужда от оръжие за да ти изкривят физиономията.
Буквално. Тяхната сила е силата на тялото. Те знаят всичките точки на човешкото тяло и могат с няколко бързи и точни удара да те приспат за малко...или завинаги. Уменията им не са само унищожителни обаче. Лесно могат да изпият човешката умора и да влеят чиста физическа енергия на дадени хора, когато натиснат нужните акупунктурни точки, стига да ги знаят. За най-великите от тях се носи славата, че могат да накарат тялото ти да стане безкостно на желе, при това само с едно докосване по рамото.
Асасини - Това са наемните убийци. Какво правят тук? Защо изобщо някой ще иска да обучава такива хора в академията? Е...Те са нужното зло за изравняване на много политически неточности, те са кошмара на всички дебели богаташи, те са така наречените Ангели на Смъртта. Често притежават бегли познания за някоя от магическите школи, но не повече от това например да си запалят свещ с Пиро. Тяхната истинска сила е в това, че хората не ги виждат. Могат да се превъплътят в сянки, оръжията им винаги намират целта си, отровата им е най-смъртоносната в Шелтър. И въпреки всичко това, на тях се гледа с пренебрежение. Сигурно и бившият Архи-магьосник на Академията, най-силният Маг на длъж и на шир ги е гледал с пренебрежение, преди да открие, че от гръдният му кош му стърчи кама. :]
Берсерк - Воини с невиждана сила и жажда за битки и кръв. За тяхната физическа мощ и брутална натура се носят стотици легенди, една от които е, че най-великият берсерк на всички времена е предизвикал Боговете и ги е сразил, а те са му дали място в тяхното царство като признание. Берсеркарите използват огромни тежки оръжия - двуръки чукове, брадви, копия, полеарми и други. Носят тежки брони които нито един нормален човек не би носил на гърба си. Следващите този клас черпят силата си от гнева си, от кръвта си и от желанието си за битки. Ранговете им са - Пристъп, Гняв, Ярост.
Смесена категория(воин/маг):Паладин - Паладините почитат само и единствено Анил'те, техният Бог-пазител. Самата им сила се черпи от вярата им, затова не допускат в редиците на ордена си неверници и атеисти. Като смесен клас, те обединяват в себе си бойни умения и пречистена магия. Пречистената, светла магия, се дели на Благословии, Церене и Справедливост. Бойните умения са по избор на учениците. Учейки за паладин, даден играч може евентуално да се издигне до лордска титла и да получи земи. Орденът е богат и оценява вярата на последователите си. В постоянна неофициална война са с некромантите, както и с всички други еретици. Ранговете им са: Скуайър, Рицар, Паладин.[/color]
Идва ред за началните статсове според първичният ви клас. Плюсовете след статсовете в [] обозначават бонуса при достигането на всяко ново ниво в Академията. При качване на ранг "Майстор" получавате различващ се бонус от статове, който може да стигне до огромни равнища. И се получава единствено от Главният разказвач. :
Пиро :
Атака [2]+2
Защита [0]+0
Магия [10]+15
Късмет [1]+0
Слава [0]+10
Уми :
Атака [0]+0
Защита [2]+2
Магия [20]+7
Късмет [3]+1
Слава [0]+10
Казе :
Атака [1]+3
Защита [1]+1
Магия [8]+8
Късмет [1]+1
Слава [0]+10
Дух :
Атака [0]+0
Защита [0]+1
Магия [10]+10
Късмет [5]+3
Слава [0]+5
Некромант:
Атака [8]+8
Защита [0]+0
Магия[15]+15
Късмет[0]+0
Слава[0]+10
Друид:
Атака [7]+7
Защита [7]+7
Магия[7]+7
Късмет[0]+0
Слава[0]+10
Мечемайсторство :
Атака [20]+15
Защита [5]+10
Магия [0]+0
Късмет [0]+1
Слава [5]+10
Рейнджъри :
Атака [10]+13
Защита [10]+2
Магия [5]+1
Късмет [1]+1
Слава [0]+10
Маршъл Майстори :
Атака [5]+10
Защита [5]+5
Магия [0]+1
Късмет [1]+0
Слава [0]+10
Асасини :
Атака [30]+20
Защита [0]+0
Магия [1]+1
Късмет [0]+0
Слава [0]+0
Берсерк:
Атака [25]+15
Защита [5]+5
Магия[0]+0
Късмет[0]+0
Слава[0]+10
Паладин:
Атака [10]+10
Защита [10]+10
Магия[10]+10
Късмет[0]+0
Слава[15]+10